שלום אורח | | הרשמה

טיפים לקיץ
טיפים לקיץ

כמה טיפים שיכינו את רכבכם לקיץ

הקיץ בישראל מתאפיין כידוע בטמפרטורות גבוהות ואחוזי לחות משמעותיים. כתוצאה מכך, אתם צריכים להכין את הרכב לתקופה החמה ולהתחשב בעיקר באורות, במזגן, בלחץ האוויר בצמיגים, בתקינות המגבים ובכל מה שנמצא מתחת למכסה המנוע. הנה כמה טיפים


הכנה לקיץ רלוונטית לכל בעלי הרכבים בישראל. הקיץ המקומי נוטה להיות לח בצורה קיצונית והטמפרטורות מזנקות כבר לקראת סוף האביב. את ההכנה כדאי לבצע באופן מקצועי. לא יודעים איך עושים זאת? קבלו את הטיפים המרכזיים:


בדקו את האורות והפנסים

החורף שוחק את פנסי הרכב בגלל העיבוי והשימוש באורות במספר שעות גדול יותר של היום מגדיל את הסיכוי לנורות שרופות. כתוצאה מכך, אתם חייבים לבדוק היטב את האורות והפנסים לפני שהקיץ מתחיל. בדיקת אורות יכולה להתבצע במוסך או באופן עצמאי. הבדיקה במוסך תמיד מומלצת בגלל שהיא מספקת אינדיקציה ברורה, אבל ברכבים חדשים תוכלו להסתפק בבדיקה שטחית בלבד.


ודאו שהמזגן מקרר

אין צורך להרחיב על המשמעות של נסיעה ברכב בקיץ הישראלי בלי מזגן. ההזדמנות שלכם לוודא שהמזגן מקרר היא בדיוק עכשיו, גם אם יש לכם רכב שטח שאיתו אתם מתכננים לצאת לטיולים ארוכים. במידה והמזגן לא מקרר לשביעות רצון, הסיבה קשורה בדרך כלל למחסור בגז. אם המזגן לא מקרר למרות שאין מחסור בגז, תצטרכו להגיע למוסך כדי לבדוק האם יש בעיה בחיישן.

בצעו בדיקת לחץ אוויר בצמיגים

לחץ אוויר נמוך בצמיגים יגרום לרכב שלכם לסטות ולאבד שליטה, בעוד לחץ אוויר גבוה מדי יעלה את צריכת הדלק ואת הסיכוי לפיצוץ בצמיג. בצעו לחץ אוויר בצמיגים פעם בשלושה שבועות והתאימו את הלחץ להנחיות היצרן.

בדקו את תקינות המגבים

יש בדיקות שאתם יכולים לבצע בלי לצאת מהרכב. הפעילו את המגבים כדי לבדוק האם הגומי התייבש ונצלו את הביקור הבא בתחנת הדלק כדי להחליף אותם. בדיקת תקינות המגבים חשובה בקיץ למרות שאין סיכוי לגשם, כי סביר להניח שתרצו לנקות את החלון מאבק ואובך. בנוסף, החלפה של המגבים תמנע הוצאות מיותרות בעתיד.

פתחו את מכסה המנוע

הקדישו לפחות כמה דקות לבדיקה יסודית מתחת למכסה המנוע. את הקיץ הקרוב תוכלו לעבור בשלום רק אם תבדקו את מפלס המים במכל העיבוי, את כמות נוזל הבלמים ושמן המנוע ואת נוזל הגיר. כמו כן, בצעו בדיקת הידוק סביב קטבי המצבר ונקו את הקורוזיה. אל תחכו לרגע שבו תתקעו עם הרכב באמצע כביש סואן. הפכו את הבדיקות מתחת למכסה המנוע לחלק בלתי נפרד מתחזוקת הרכב ולא תתחרטו.

מערכת הקירור

קירור הוא האלמנט החשוב ביותר לשמירה על המנוע ותיבת ההילוכים; אני בטוח שכבר ווידאתם שלא חסר נוזל קירור, אבל הגיע הזמן לבדיקת ביניים נוספת – וודאו שצינורות הגומי לא נסדקו או התרככו לאחר שבועות החום הראשונים. חפשו סימנים ירוקים בסביבת חיבורי הצינורות ומשאבת המים, אלו סימנים לנזילת מים מסוכנת. החליפו כל צינור רך או הכי טוב, את כל הצינורות. וודאו שרצועות המנוע אינן סדוקות או על סף התפוררות. בדקו את מצנני המנוע והגיר, כדי לוודא שהם אינם סתומים על ידי שרידי בוץ החורף, עלים או עשבים שוטים. אם הרדיאטור (מצנן המנוע הראשי) בן יותר מ 4-5 שנים הוא עלול להיות סתום באבנית – דרושה בדיקה, ואולי ניקוי או החלפה. וודאו שמניפת הפלסטיק המנקזת למצנן אוויר, תקינה ומהודקת למקומה. וודאו שמיכל העיבוי והמכסה שלו, במצב תקין ורענן.

אם הרכב שלכם ישן, שקלו הרכבת מד חום דיגיטלי המתריע על התחממות יתר, לפני שמתרחשת קטסטרופה; טמפרטורת המנוע עלולה לנוע בין 80 ל-105 מעלות, בלי שמחוג השעון המקורי יגיב בכלל! כל טמפרטורה מעל 100 צריכה לעורר זהירות, ולהצדיק הורדת עומס מהמנוע ותיבת ההילוכים. ברכבי שטח קשישים אפשר להרכיב מפסק להפעלה ידנית של מאווררי המנוע והגיר, או להוסיף מאוורר חשמלי נוסף. בדקו את מפלס נוזל הקירור לעתים קרובות מהרגיל.

שמני מנוע ותמסורת

הקפידו לוודא ששמני המנוע טריים ומתאימים לעבודת קיץ. אני נוהג לבצע את הטיפול השנתי לקראת הקיץ, וכך אני בטוח שהמנוע יקבל שימון אופטימלי גם בשעותיו הקשות. בדקו שמני דיפרנציאלים ותיבת העברה והשלימו למפלס הרצוי. אם ניכרים בשמן סימני חדירת מים משלוליות החורף – לרוקן ולהחליף. שמרו בתא המטען לפחות גלון של נוזל קירור, למקרה חירום. רתח המנוע והוספתם מים רגילים? יופי, אולי הצלתם את המנוע, אבל עליכם להחליף את מי הקירור שבמערכת; מים-חיים עלולים להרוג גם מנוע תקין.

בדיקה כללית

ודאו שצינורות הבלמים שלמים ואינם מזיעים, וודאו שאין אזיקונים וסרטי בידוד חשמליים המתנופפים סביב חיבורי החשמל. מה שהיה מהודק ורענן בחורף, עלול להידלדל תחת החום הכביר. בדקו במיוחד והדקו אבזרים לא מקוריים – פנסים, מקרר, משאבות מים חיצוניות, מערכות אודיו.

בזמן הנהיגה, הפעילו את כל החושים: הבחנה בקולות בעבוע או סילוני קיטור, עלולה להיות מאוחרת מדי. שמרו עין קבועה על מחווני החום ונוריות הבקרה (כוללAT של תיבת ההילוכים), היו ערניים לכל ירידת כוח או החלקה חריגה של תיבת ההילוכים, לריחות מוגזמים של שמן מנוע לוהט. העיפו מבט מתחת לאוטו בכל עצירה, לזיהוי נזילות.

צמיגים

טמפרטורות קיץ עלולות לגרום לצמיג להתפוצץ בבת אחת, או לגרום לסוליה להתקלף. בדקו את תאריך ייצור הצמיג (עד 3 שנים זה טוב וטרי), חפשו סימני סדקים והתייבשות, נפיחויות בדופן הנובעות מפגיעה קודמת בסלעים. בדקו גם את הדופן הפנימית, לעתים קרובות מתחבאות שם הפתעות רעות. הקפידו על לחץ אוויר תקני, מלאו אוויר בבוקר, כשהצמיגים עוד לא לוהטים. השתדלו לבצע נסיעות ארוכות בשעות הבוקר או אחה"צ.



אנחנו כאן בשבילכם!



החשבון שלי צור קשר וואטסאפ
להזמנות ו/או עזרה 04-8751705