שלום אורח | | הרשמה

טיפים לחורף
טיפים לחורף

למה להכין את הרכב לחורף?

כשהחורף מתחיל וה''גשם מטפטף על העורף'', חוץ מהחימום ברכב שעובד במרץ, הכבישים הופכים לחלקים במיוחד, שדה הראייה מוגבל בגלל תנאי מזג האוויר, ותנאי הנהיגה שלנו משתנים לחלוטין. מרחק הבלימה של הרכבים מתקצר, יציבות הרכב על הכביש נפגמת ויש שלל ליקויים שיכולים להשפיע על בטיחות הרכב שלנו בחורף. לכן, יש חשיבות אדירה לבדיקת כל המערכות ברכב לקראת החורף, ובמידה ויש ליקויים – חובה לתקנם. אם זה לא שכנע אתכם, משטרת ישראל מבצעת בכל חורף מבצע לבדיקת תקינות הרכב, ובכל חודש מורדות מאות מכוניות מהכביש בשל ליקויים חמורים שמסכנים את הנהגים בנהיגת החורף, ומאות נהגים אחרים נקנסים באלפי שקלים בגלל ליקויים חמורים פחות.


הכן רכבך לחורף - בדיקת חורף

עונת החורף מביאה איתה לא מעט קשיים עבור הנהגים, והכנת הרכב לקראת החורף יכולה לשפר את תנאי הנהיגה, וגם להציל חיים.
בבדיקה שמטרתה להכין את הרכב לחורף, נבדקות מספר מערכות ברכב וההתאמה של כל אחת מהם לתנאי הנהיגה בחורף. במידה ונמצאים ליקויים כלשהם, מומלץ מאוד לתקנם על מנת שתוכלו להמשיך ולנהוג בבטיחות גם בימים חורפיים. נציין כי רכב חדש שנמצא פחות משנה על הכביש – אינו נדרש לבדיקת חורף.


בדיקת צמיגי הרכב לקראת החורף

עת בדיקת החורף נבדקים 5 צמיגים – כן, גם הרזרבי. בודקים את שלמות הצמיג – שאין בו חתכים או חורים. בנוסף, מוודאים כי הצמיג אינו שחוק יתר על המידה ובודקים שלחץ האוויר בצמיג תואם להוראות היצרן של הרכב. כל אלו נועדו לאפשר לרכב אחיזה יציבה גם בכביש רטוב וחלק, ונהיגה בטוחה יותר עבורכם.


בדיקת מערכת הבלמים לקראת החורף

כמו שאמרנו, רטיבות הכביש פוגעת בזמן הבלימה של הרכב, ולכן במהלך בדיקת חורף נבדקת מערכת הבלמים על כל מרכיביה - בלם השירות, בלם העזר, חיבורי הבלמים, חופש בדוושה, חיבורים גמישים, נזילות במערכת הבלימה, ויעילות הבלימה. מיותר לציין שמדובר בבדיקה שמצילה חיים, וחשוב לטפל בכל ליקוי בהקדם! לרוב, בבדיקת חורף גם מאזנים ומכוונים את מערכת ההיגוי והמתלים.
חשוב לציין כי בדיקת הבלמים מתחלקת לחיצונית ופנימית, וכאשר נדרש פירוק של חלקים על מנת להבין את תקינות המערכת לקראת החורף.


בדיקת תקינות אורות ומצבר

בדיקת הרכב לפני החורף, חשובה במיוחד מערכת האורות ברכב – היא זו שתאפשר לנו לנהוג גם בערפל או סערה, ולכן נעשית בדיקה מקיפה של תקינות ועוצמה של התאורה הקדמית והאחורית, האיתותים ואורות החירום, תקינות המצבר ואורת הבלמים.


בדיקת מגבים לקראת החורף

מגבים הם ככל הנראה ההמצאה הכי פשוטה, אך הכי מועילה בעת הנהיגה בחורף. מגב שבור או לא תקין ''מורח'' את הלכלוך והמים על השמשה, ורק מחמיר את המצב. מגבים תקינים מאפשרים נהיגה בטוחה יותר והחלפתם מומלצת לפני כל חורף.


תחזוקת מגבים ברכב


בדיקת נוזלים

אתם בטח תוהים לאיזה נוזלים אנחנו בדיוק מתכוונים. זה נכון תמיד, אבל בחורף במיוחד חשוב לוודא כי יש מספיק שמן מנוע, מים וכמובן ''אנטי פריז'', על מנת למנוע נזק בלתי הפיך למנוע. תפקידו של ה''אנטי פריז'' הוא לאפשר למנוע לפעול בטמפרטורה תקינה, בגלל תוסף המונע את קפיאתו בימי חורף קרים במיוחד.


בדיקת מערכת מיזוג האוויר

אומנם ביום חורף קר, מזגן חמים הופך את הנסיעה לנעימה הרבה יותר, אך הסיבה האמיתית לבדיקת המזגן ברכב היא שבחורף יש לו תפקיד חשוב מאוד – הפרשת האדים על חלונות הרכב על מנת לאפשר נהיגה בטוחה יותר.


מנהל מוסך נותן טיפ קטן להפשרת אדים על חלונות הרכב בחורף


איך לבדוק מזגן רכב שלא עובד


מבצע הכן רכבך לחורף – בדיקת רכב חינם!

בגלל החשיבות של הכנת הרכב לחורף, ובגלל שבדיקה של הרכב באמת מצילה חיים - בכל שנה בין החודשים נובמבר עד ינואר משרד התחבורה והרשות הלאומית למניעת תאונות הדרכים מעודדות את הנהגים לגשת למוסכים ולבדוק את רכבם - בחינם.


איך לעבור טסט לרכב

לפני שנדבר על כל הטיפים למעבר טסט, בואו נבין למה בכלל עושים טסט לרכב? תתפלאו – הרצון לטרטר את נהגי ישראל הוא לא הדבר היחיד שעומד מאחורי רעיון הטסט. אחת לשנה, כל רכב בישראל נדרש לבדיקה שתאשר כי הוא תקין ומורשה לנסוע בכבישי ישראל. כדי לעבור טסט, הרכב נדרש לעבור בדיקות רבות שנפרט עליהם בהמשך ותשלום של אגרת הרישיון.


מה בודקים בטסט לרכב

ישנה רשימה ברורה וידועה של הדברים שמכון הרישוי בודק בטסט, ועל הרכב לעמוד בהצלחה בכל אחת מהבדיקות. אז למה לצפות?
מערכות התאורה ואיתותים – הבוחן במכון הרישוי יבדוק את תקינות כל הנורות ברכב, ואת תקינות האיתותים.
בלמים – בטסט תעברו בדיקה מקיפה של מערכת הבלמים ברכב. מיותר לציין שמדובר בבדיקה חשובה ביותר שיכולה להציל חיים, ולכן לא כדאי להתייחס אליה בקלות ראש.
מגבים – זה אולי נשמע כמו בדיקה של רכיב קטן ופשוט, אבל גם המגב ברכב בעל תפקיד קריטי, וללא תפקוד תקין שלו כנראה שלא תראו לאן אתם נוסעים.
ההגה והצירים – בטסט ההגה ומערכת הצירים יבדקו גם הם, האם ההגה 'קשיח' ומתנגד במידה רבה מידי, או דווקא להפך – לכל תוצאה יש השפעה על הנהיגה שלנו.
מצב הצמיגים – כל חמשת הצמיגים (כן, גם הרזרבי) נבדקים על מנת לוודא שאינם שחוקים, שאין סדקים, חורים או כל פגם אחר.
מערכת הפליטה – האגזוז של הרכב פולט גזים רעילים ומזהם את הסביבה. במהלך העברת הטסט לרכב, מוודאים הבוחנים כי הפליטה של הגזים נעשית ברמה המאושרת וללא תקלות.
כיוון הגלגלים –במהלך הטסט נבדק כיוון הגלגלים הקדמיים והאחוריים, במידה וימצא כי אלו אינם מכוונים, תשלחו לכיוון פרונט וגלגלים במוסך.
לוחיות רישוי תקינות – לוחית הרישוי היא תעודת הזהות של הרכב, ובטסט בודקים שהלוחית תקינה וברורה.
ציוד חובה ברכב – יש מספר דברים שחייבים להיות בכל רכב: צמיג רזרבי, ג'ק (מגבה), משולש אזהרה, אפוד זוהר ופח אשפה.


מה כוללת הכנה לטסט?


שירות הכנה לטסט הוא שרות שנותנים מרבית המוסכים בארץ. עובד מטעם המוסך עובר ובודק את כל הרשימה, ממש כמו בטסט – על מנת למנוע מצב של כשלון בטסט.
המוסך בוחן ליקויים ומתקן אותם לפני הגשת הכרב לטסט.הכנת הרכב לטסט היא לא חובה, אבל בהחלט כדאית. אם תיכשלו בטסט לרכב, תאלצו לשלם אגרה נוספת וכמובן ולהקדיש זמן נוסף, כדי לחסוך את כל כאב הראש, מומלץ לבצע הכנה לטסט.


לא עברנו טסט לרכב- מה עושים?

במקרה המצער שבו הרכב שלכם לא עבר את הטסט, הבוחן יספק לכם טופס שיכיל את כל הסיבות לכך. תאלצו להגיע למוסך ולטפל בליקויים – רק אחרי שכל הליקויים יתוקנו, תוכלו לגשת מחדש לטסט.
טיפ קטן – אין כמו רושם ראשוני, לכן כדאי להגיע לטסט עם רכב שעבר שטיפה וניקיון מבפנים ומבחוץ. רכב מלוכלך ומוזנח, יוצר רושם של רכב עם תקלות והבדיקה שלו על ידי הבוחן תהיה קפדנית יותר.



אנחנו כאן בשבילכם!



תוכן עמוד זה באדיבות מידרג
www.midrag.co.il

החשבון שלי צור קשר וואטסאפ
להזמנות ו/או עזרה 04-8751705